fotoblog sultanmuzaffar
sultanmuzaffar, akademi fantasia, fotoblog, dari lensa kamera sultanmuzaffar
By: sultanmuzaffar SM

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Sunday, 23-Oct-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Buka Puasa bersama Marsha & Bloggers Kongsi Cerita

 
 
 
View all 23 photos...
Buka Puasa bersama Marsha
Bertempat di Chatters Kafe & Restoren, satu majlis berbuka puasa bersama Marsha telah diadakan pada hari Ahad. Majlis tersebut telah dianjurkan oleh Shawn dan Michelle serta ahli keluarga dan sahabat handai Marsha sendiri. Ramai juga yang hadir pada petang itu. Seperti biasa fanatik Marsha tentunya ada bersama. Saya hadir bersama Badrul sementara menantikan Klubbkidd dan Ted yang sudah semestinya akan tiba lewat. Mereka kan superstar !

Makanan di Chatters Kafe lebih sedap berbanding di Saloma Bistro. Puas jugalah makan berbanding semalam. Sempat juga berkenalan dengan kawan-kawan baru di sana. Kita bertukar-tukar pendapat tentang banyak perkara. Bertemu dengan pembaca-pembaca blog banyak meluaskan horizon pemikiran saya. Saya tenang untuk bertukar-tukar pendapat dengan mereka, walaupun ada yang malu-malu. Kefli tiba di pertengahan majlis bersama kawan beliau.

Sempat juga berkongsi cerita-cerita penting dengan Badrul. Memang saya banyak berkongsi terlalu banyak rahsia dengan beliau. Saya memang agak terbuka dengan beliau. Segala-galanya kebanyakannya Badrul akan tahu dahulu berbanding orang lain. Kalau Badrul kongsi dengan anda cerita-cerita penting dan rahsia itu, maknanya anda sudah termasuk dalam orang-orang penting di sisi saya. You are lucky !!

Saya sebenarnya suka dengan majlis sebegini yang boleh saya sifatkan lebih tenang. Sudah saya terangkan, saya kurang selesa dengan majlis yang agak kelam-kabut. Walaupun bilangan peminat yang hadir hanya sekitar 40 orang, tetapi majlis dapat dikawal dengan baik. Setiap orang dapat makan dengan selesa dan berbual-bual dengan perasaan yang seronok.

Untuk cerita yang berbeza horizonnya iaitu pandangan dari seorang fanatik Marsha, silalah melawat ke blog Sekadar Media Picisan.

Bloggers Kongsi Cerita
Selesai majlis berbuka bersama Marsha, Klubbkidd, Najmie, Badrul, Ted dan saya menghabiskan masa sehingga jam 11 malam melepak di kafe tersebut sambil minum-minum teh. Banyak juga yang dibualkan dan diumpatkan. Ada perkara yang basi ada perkara yang malas nak komen.

Seperti biasa kalau sudah duduk semeja tentu sahaja ada lawak-lawak kasar yang adakalanya makan dalam. Saya mengambil sikap tidak kisah cuma takut ada yang tidak selesa sahaja.

Walaupun banyak menghadiri majlis pada hujung-hujung minggu, saya nampak macam seronok. Tetapi tidaklah seronok mana pun. Saya merasa sungguh bertuah kerana punya ramai sahabat-sahabat rapat yang sering bersama-sama untuk sama-sama berkongsi pengalaman bersama saya. Mungkin tidak bersama secara fizikal, tetapi cukup bermakna dengan sekadar berkongsi SMS.


Saturday, 22-Oct-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Havoc di Chatterz Club Buka Puasa

 
 
 
View all 24 photos...
Mula-mula saya memang tidak berhasrat untuk pergi ke majlis tersebut. Pertama, ia adalah majlis yang terbuka kepada semua peminat Akademi Fantasia. Kedua, saya malas pergi seorang. Ketiga, makanan di Saloma Bistro memang terkenal dengan tidak sedapnya. Menjelang petang, Badrul hantar SMS ajak sekali ke sana. Badrul kena pergi atas tujuan politik. Saya kalau tidak pergi pun tidak siapa kisah. Sempat juga tanya Hakim kalau-kalau ada lagi tempat kosong. Memang ada tetapi kerana pergi seorang, saya ikut Badrul sahaja. Kena pula berbaju Melayu petang itu.

Petang itu sarung baju Melayu warna kuning lengkap dengan sampin ke Saloma Bistro. Berdasarkan penanda nama, kena duduk bersama Mawi, Felix, Akma dan Aznil. Mujur Mawi ditarik untuk duduk dengan meja VVIP. Kalau tidak, entah apalah malang yang bakal menimpa meja tersebut. Mahu roboh agaknya.

Mawi melaungkan azan untuk berbuka. Memang sedap laungan azan Mawi. (jangan susah-susah vote, saya bukan Juan). Sempat lah mereka berbuka selama lima minit sebelum diserbu oleh para peminat untuk bergambar dan tandatangan autograf.

Mahu disalahkan para peminat juga tidak boleh kerana itulah cuma peluang yang ada untuk mereka bertemu dengan bintang-bintang Akademi Fantasia. Mereka sudah habis beribu-ribu untuk mengundi bintang-bintang kesayangan mereka. Jadi apa salahnya. Saya sendiri faham peluang untuk mereka jarang sangat mereka perolehi. Tetapi jika kepentingan diri sendiri diutamakan sehingga sifat kemanusiaan diabaikan sememangnya tidak patut dilakukan. Berilah mereka peluang untuk berbuka dahulu.

Apabila bintang Akademi Fantasia telah dibawa ke belakang pentas, barulah suasana kembali aman dan tenteram. Barulah saya tenang untuk mengambil makanan dan makan walaupun makanannya tidaklah sesedap mana.

Persembahan bermula, maka serabut pun bermula. Elliza memulakan persembahan dengan lagu Tiada Lagi Tangisan. Oleh kerana Badrul cabar saya untuk beri bunga kat Elliza, saya sahut cabaran tersebut. Saya pasti Badrul tidak akan mengaku punya. Oleh itu, baik buat disclaimer awal-awal. Lagi pun saja seronok-seronok.

Mawi mempersembahkan lagi Nourel Ain bersama bintang-bintang yang lain. Seperti biasa keadaan di hadapan pentas akan dikerumi dengan para peminat untuk mengambil gambar. Lebih baik tidak komen apa-apa lah kan. Karang blog kena boikot. Hahahaha

Selebihnya lebih tenang berada di luar. Lagipun kebanyakan persembahan adalah persembahan mereka yang sama sahaja dengan yang sebelum ini. Akma dan Felix membawakan lagu Hari Raya Hari Bahagia, Aidil membawakan lagu Balik Kampung, Ekin dan Amy membawakan lagu Suasana Riang Di Hari Raya, Kefli membawakan lagu Berhenti Berharap, Amylea membawakan lagu Ku Berserah dan Marsha membawakan lagu Untuk Terakhir Kali. Sebelum menutup persembahan, kesemua bintang Akademi Fantasia membawakan lagu Syawal Telah Menjelma. Pada waktu itu, Mawi telah pulang kerana perlu menghadiri sesi fotografi dan rakaman album beliau pada jam 12 tengah malam. Ada orang cakap dia star pasal balik awal. Peduli lah, itu sudah kerja dia. Biar dia laksanakan tanggungjawab dia. Malam tersebut Idayu dan Fuad tiada di majlis tersebut.

Perbualan di luar Saloma Bistro lebih menumpukan soal sikap seorang bintang Akademi Fantasia. Sebenarnya saya sudah muak untuk memberikan komen saya tentangnya kerana ia merupakan ritual harian yang sering diperkatakan. Saya cuma mengambil sikap cuba untuk bertolak ansur dan tidak mudah berkecil hati sekiranya ia melibatkan sikap mereka. Ada banyak perkara yang lebih penting untuk dibincangkan selain daripada sikap pentingkan diri sendiri kita. Entahlah, biar peminat sendiri menilai mana yang baik, mana yang buruk.

Selesai majlis, saya dan beberapa orang lagi melepak sebentar di belakang pentas sebelum pulang ke rumah. Saya tiba di rumah sekitar jam 11.30 malam dan menonton televisyen sebentar. Tidak perlu risau ya ! Hahahaha.


Wednesday, 5-Oct-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Bloggers di XFreshFM

 
 
 
View all 11 photos...
Blogger di XFresh !

Menerima panggilan dari Fara XFresh tidaklah begitu mengejutkan kerana sebelum ini saya agak selalu juga berbalas-balas email dengan beliau untuk mendapatkan gambar-gambar sempena gathering Mawi (siapa kata saya tak suka Mawi) dan juga kunjungan Marsha ke XFresh. Selalunya beliau akan mengajak saya untuk membuat liputan kunjungan-kunjungan artis yang datang bertandang ke studio XFresh. Tetapi kali ini saya diundang ke Studio sebagai tetamu. Menurutnya XFresh ingin menemuramah Malaysian Top Blogger. Bukan saya seorang, tetapi berempat. What ?? Siapa top blogger Malaysia selain dari saya ? Juan Danza katanya. Sudah berapa lama Juan Danza itu mempunyai blog ? Dua tahun ? Tiga tahun ? Empat tahun ?? Klubbkidd katanya lagi. Popular ke dia tu ? Ala, blogger yang lagi seorang itu pun popular kerana menumpang populariti AF. Termasuk Elkapitan. HAH !! Budak setahun jagung itu pun turut dijemput ?? Ini tidak boleh jadi. Badrul tiada ? Oh ! Badrul boleh buat sesi temuramah khas diri sendiri pada hari Sabtu atau Ahad di ERA. Dialah yang soal, dialah yang jawab, dialah yang putar lagu, dialah yang jawab panggilan, dia juga yang reka permintaan dan segala-galanya dia lah.

Xfresh XTopia dikendalikan oleh Rizal dan Burn. Tetapi pada hari ini hanya Rizal yang akan melayan karenah empat orang blogger gila, sentap, skema dan control macho di studio (sila pilih sendiri anda yang mana satu !). Sesi tersebut bermula agak lambat dan menyebabkan masa siaran saya semakin pendek angkara dua blogger yang perasan diva dan ratu tiba agak lewat. Oleh itu sesi pengenalan hanya saya dan Elkapitan sahaja yang buat. Sesi tersebut berakhir dengan aman walaupun agak kecoh sedikit kerana masing-masing cuba memberikan hujah masing-masing. Juan dapat satu pembesar suara, Klubbkidd dapat satu pembesar suara. Saya dan Elkapitan berkongsi pembesar suara dengan dua dayang istana di kiri dan kanan kami menjadi tukang kipas.

Sudah dua kali saya menjejakkan kaki ke studio XFresh. Teringin juga melihat dan mengetahui bagaimana dan apakah yang canggihnya dalam Studio tersebut. Saya sempat melihat senarai lagu yang telah siap disimpan dalam komputer. Aduh Saliha ?? Delete !! Warkah Berlagu Pilu tiada ?? Hahahaha ! Lagu Percaya Pada Cinta oleh Akma tiada lagi agaknya. Nak Akma Jugak !

Soalan yang panas katanya tetapi tidaklah begitu panas. Mungkin panas bagi Juan Danza yang diajukan soalan tentang nama sebenar dan cabaran berhadapan dengan komen-komen panas di blog. Satu Malaysia sudah tahu nama Juan Danza sekarang. Dan satu Malaysia juga menjadi saksi saya difitnah Rizal XFresh dan konco-konconya mengatakan saya peminat Elliza sebelum lagu barunya diputarkan.

Sempat sahaja seorang penganggur ini mempromosikan dirinya. Moga-moga ada CEO, Presiden, MD company yang besar-besar mendengar XFresh semalam. Entahlah, saya kurang berpuas hati dengan hasilnya semalam. Xfresh jadi macam tidak ceria, mungkin kerana saya terlalu skema menggunakan bahasa blog apabila bercakap. Tetapi saya merasa lebih selesa bercakap di radio berbanding di televisyen kerana pendengar tidak nampak apa yang berlaku melainkan jika mereka menonton WebCast. Saya rasa saya harus lebih ceria, happening, enjoy lagi untuk siaran radio yang mana para pendengarnya dalam lingkungan umur belasan tahun. Saya berharap peringkat umur yang saya letakkan untuk XFresh ini bukan merupakan satu insult buat XFresh. Berbanding salah seorang blogger itu yang mana side profilenya disamakan dengan Zahid. Lawak gila. I will keep that in mind sampai bila-bila. Now, you are not Zizan BeatTV, not even Nabil Mentor but Zahid AF2 ! Hahahaha ! Terimalah hakikat !

Pada pembaca lain yang ingin mengetahui kedudukan terkini Malaysian Top Blog, bolehlah melawat ke Portal Malaysian Top Blog. Jangan klik, tengok saja. Nanti menyumbang satu hits kepada mereka. Itu petua dari Juan Danza dan Klubbkidd.

Selesai sesi wawancara tersebut, Badrul menyertai kami di kafetaria. Habis segala rahsia dibongkar oleh Badrul termasuk permintaan palsu yang sekali lagi memfitnah saya untuk siaran ERA. Saya terlepas untuk menonton episod Hikmah semalam. Oppss ! Entah apalah yang terjadi kepada Ana, Adrian dan Arman semalam. Hari ini merupakan episod terakhir drama Hikmah. Saya akan membeli juadah berbuka cepat-cepat dan tunggu depan TV.

Jangan ambil serius sangat dengan artikel ini. Sekadar untuk berjenaka di bulan puasa. Siapa yang masih kuat godaan syaitan yang menghasut untuk terasa dengan artikel ini, sila beredar secepat mungkin. Kepada peminat Juan Danza, Klubbkidd dan Elkapitan, jangan boikot saya pula selepas ini. Trend sekarang ni, main boikot-boikot ! Takut juga !

Undilah lagu Kau Teristimewa oleh Zahid untuk Xfresh FM Sepuluh dan Carta Xfresh 20 ! Galeri Foto XFresh selalunya akan diupdate di sini, tetapi bila adalah di luar bidang kuasa saya. Silalah sentiasa refresh. Kualiti gambar saya tidak begitu memuaskan. Gambar lebih jelas boleh dilihat di blog Juan Danza. Dia ada jurugambar profesional pejabat yang dibuat macam harta sendiri. Saya kena ambil sendiri.

Artikel "Malaysia Top Bloggers" telah diupdatekan di Portal XFreshFM. Selain daripada itu artikel dari Fara XFresh dan saya sendiri telah diupdate di Blog XFresh.

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan dengan ucapan, "Ada Puasa, Ada Raya, Ada Exam"


Monday, 3-Oct-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
A Moment Like This bersama Akma

 
 
 
View all 21 photos...
Percaya Pada Cinta

Semenjak pertemuan itu
Kurasa hadir sesuatu
Bagai pelik rasa di hati
Berdegup hatiku ini
Mungkinkah ini rasa kawan
Atau sebaliknya
Tapi aku kian merasa
Ada cinta di dalam hati

chorus
Kubiarkan cinta ini hadir
Datanglah segera kepadaku
Kerna kau ada sesuatu
Membuatku cinta kepadamu
Kutahu dikau pun merasakan
Katakanlah kata kepada ku
Jangan biarkan cinta pergi
Percayalah
Ini sudah suratan Maha Esa

bridge

Hadir mu di sisiku ini
Merubah segala galanya
Gembira bila bersama
Mimpi bila kau tiada
Mungkinkah ini rasa kawan
Atau sebaliknya
Tapi aku kian merasa
Ada cinta di dalam hati

Ulang korus 2x

Kutahu dikau pun merasakan
Katakanlah kata kepada ku
Jangan biarkan cinta pergi
Percayalah
Ini sudah suratan Maha Esa
Percaya pada cinta

Seni Lagu : Ajai
Seni Lirik : Nurul


Thursday, 29-Sep-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Tak Tahu oleh Adam - Album Launching

 
 
 
View all 35 photos...
27 September 2005
Hotel Maya Kuala Lumpur


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net